Poniżej prezentujemy wybrane modele samochodów i wersje silnikowe.
Są to najbardziej powszechne przypadki zapiekania się wtryskiwaczy. W większości przypadków konieczne jest użycie hydrauliki.
Zapiekanie się wtryskiwaczy może być problemem w każdym silniku diesla.
Są jednak auta, w których problem z wyjęciem wtrysków to norma. Częstą przyczyną problemu są niedrożne odpływy wody z podszybia. Jeżeli zostaną zapchane, np. przez stare liście, woda znajduje ujście w innym miejscu, bardzo często kapiąc wprost na silnik. Wtryskiwacze często "pływają" w wodzie przez wiele kilometrów.
Poniżej kilka modeli aut, na które należy szczególnie uważać:
Trafic i Vivaro z silnikami M9R 2.0 DCI i 2.5 DCI. Przez kształt głowicy i umiejscowienie wtryskiwaczy, ich wyjęcie bardzo często stanowi problem. Konieczne jest użycie hydrauliki. Wtryskiwacze często się urywają.
Ducato i Daily z silnikami 2,3 i 3,0. Demontaż wtrysków stanowi często problem. Niezbędne okazuje się użycie prasy hydraulicznej. Mimo tego, że pracujemy na dedykowanym sprzęcie, bardzo często wyciągamy wtryskiwacze w częściach.
Najczęstszą przyczyną problemu z wyciągnięciem wtryskiwaczy w busach Mercdedesa jest nagar. Tworzy się po uszkodzeniu (wydmychaniu) miedzianej podkładki uszczelniającej wtryskiwacz.
Niestety również większe busy od Opla i Renault cierpią na problem zapiekających się wtryskiwaczy. Ich usunięcie jest jednak sporo prostrze niż w przypadku Trafica i Vivaro.
Zaskakująco często problem stważa usunięcie wtryskiwaczy z silnia 1.6 HDI. Stosowany w takich autach jak Peugeot 207, 307, Citroen C4, czy Ford Focus.
Poza opisanymi samochodami poradzimy sobie z większością wtryskiwaczy w autach do 3,5t, ale również w cięzkim sprzęcie budowlanym czy rolniczym.
Aby usuwanie wtryskiwaczy nie stwarzało w przyszłości problemów, nawet z takich samochodów jak Vivaro czy Ducato, należy przestrzegać kilku prostych porad.
Przede wszystkim, należy dbać o drożność odpływów wody z podszybia. Woda to główna przyczyna problemu z zapiekającymi się wtryskiwaczami.
Nowe wtryskiwacze należy włożyć do dobrze przygotowanego gniazda. Należy je dobrze wyczyścić, a sam wtryskiwacz najlepiej posmarować pastą ceramiczną.
Należy również zwracać uwagę na stan podkładek miedzianych. W przypadku gdy zauważymy, że podkładka nie uszczelnia idealnie, pojawi się pierwszy nagar, trzeba jak najszybciej ją wymienić.